Konferencja Fryderyk Festiwal to miejsce spotkań przedstawicieli branży
kreatywnych. Bazując na 30-letnim doświadczeniu najważniejszych polskich nagród muzycznych, tworzymy
dla Was platformę do poznawania się, dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń.
Spotkajmy się na dwudniowej konferencji, wymieniając się wiedzą o tym, jak muzyka przenika do
pozostałych branż kreatywnych i jak pozostałe sektory kreatywne mogą oddziaływać na rozwój rynku
muzycznego. Poznajmy możliwości kooperacji multibranżowych, twórzmy wspólnie ponadczasowe dzieła
kultury. Udział w konferencji jest bezpłatny, wymagane jest jednak wcześniejsze zgłoszenie udziału
poprzez formularz dostępny poniżej. Liczba miejsc ograniczona.
Zapraszamy do Moxo, (Fabryka Norblina, Żelazna 51/53, 00-841 Warszawa)
w dniach 19 – 20 września 2024 r.
ZAPISZ SIĘ
Program konferencji
Dzień 19.09.2024 (czwartek) | PANELE OTWARTE
PANEL
DYSKUSYJNY
Fryderyk Festiwal 2025: nowa edycja, nowe oblicze
Najważniejsze nagrody muzyczne wchodzą w kolejne 30 lecie. Jak zmieniały się na
przestrzeni lat i co przyniesie kolejna edycja Nagród Fryderyk. Omówimy nowe listy
kategorii i warunki zgłoszeń do konkursu. Zdradzimy też kilka szczegółów dotyczących
najnowszej edycji Festiwalu.
czwartek, godz. 12:00 – 13:00
Prowadzący: Bartosz Sąder, Dziennikarz muzyczny Onet.pl
Bartosz Sąder
Dziennikarz muzyczny Onet.pl
PROWADZĄCY
Od 2018 r. dziennikarz muzyczny Onet.pl, gdzie odpowiedzialny jest za wywiady z muzykami z całego świata, relacje z koncertów oraz recenzje najważniejszych wydawnictw muzycznych.
Pomysłodawca serii „To było grane…” oraz „Tego żem posłuchał”. Współprowadzący program „Onet Small Talk” oraz podcast „Za grosz kultury”. Piszący gościnnie także do „Newsweeka”.
Z miłości do muzyki przez lata zajmował się promocją w Polsce jednej z największych raperek na świecie oraz zarządzał oficjalnym fanklubem Rusłany. Współprowadził galę Fryderyki 2024.
Absolwent Dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim, zbieracz winyli oraz przepisów na dobre jedzenie.
Agnieszka Rapacka
Koordynatorka Akademii Fonograficznej, ZPAV
EKSPERT
Tłumaczka i psycholożka. Koordynatorka Akademii Fonograficznej
od momentu jej powstania w 1999 roku. Od początku swojej drogi zawodowej związana z
branżą fonograficzną, od 1999 roku – ze ZPAV. Odpowiada za przebieg dorocznego
konkursu Akademii Fonograficznej „Fryderyk” oraz czuwa nad zapewnieniem płynności
prac Akademii. Zrealizowała i nadzorowała 23 edycje nagród. W ZPAV zaangażowana jest
dodatkowo w projekty edukacyjne i kampanie informacyjne, koordynuje także
działalność stowarzyszenia w ramach współpracy z Międzynarodową Federacją Przemysłu
Fonograficznego IFPI.
Bogusław Pluta
Dyrektor zarządzający ZPAV
EKSPERT
PANEL DYSKUSYJNY
Muzyka i co dalej? Jak wykorzystać i monetyzować muzykę w innych dziełach kreatywnych –
filmie, reklamie, grach video, książce
Eksperci z różnych branż kreatywnych porozmawiają o współpracy międzybranżowej i o roli
muzyki jaki elemencie wspólnym niemal każdego dzieła kreatywnego. Zaproszeni goście
opowiedzą, jak muzyka staje się elementem filmu, tłem gier wideo, jakie są możliwości
jej wykorzystania w reklamie czy w sektorze książki – zarówno tej wydawanej fizycznie,
jak i w formie audiobooków. Dowiemy się jak to zrobić, by nasza muzyka znalazła się w
innych dziełach kreatywnych i czy można na tym zarobić?
czwartek, godz. 13:15 – 14:15
Prowadząca: Małgorzata Maślankiewicz-Świtała, Dziennikarka telewizyjna
Małgorzata
Maślankiewicz-Świtała
Dziennikarka telewizyjna
PROWADZĄCA
W radiu od czasów, kiedy montowało się na taśmach… Od rozgłośni
harcerskiej, przez radio Plus, Zet i RMF FM. Od kilku dobrych lat udaje, że nie widzi
kamery i jest radiowcem w świecie obrazu - najpierw TVP Info, potem Polsat News ;)
Lat 44, mama szczęśliwie zamężna ;))
Marta Górska
Rights Manager, Grupa wydawnicza Foksal
EKSPERT
Przez niemal 10 lat współpracowała z warszawskim klubem
Progresja zarówno w zakresie promocji, organizacji, bookingu koncertów jak i
współpracy z agencjami oraz sprzedażą biletów. Przez dwa lata pracowała w
Independent Digital w obszarze dystrybucji muzycznej w serwisach streamingowych.
Obecnie trzeci rok związana jest z Grupą wydawniczą Foksal jako Rights Manager.
Zajmuje się m.in. licencjami i sprzedażą praw zagranicznych i filmowych.
Błażej Grygiel
Lektor, dziennikarz, producent muzyczny
EKSPERT
Lektor, dziennikarz, producent muzyczny. Od ponad 20 lat czynny
zarówno na scenie jak i w domowym studio. Jako muzyk pracował z takimi zespołami jak
Crystal Viper, Hellectricity, Made in Warsaw, stworzył projekt Wilczełyko, prowadzi
małą wytwórnię Musica Tenebris.. Ma także na koncie szereg albumów instrumentalnych
i ilustracyjnych jak choćby ścieżki dźwiękowe do gier i utwory do filmów. Błażej
Grygiel jest także autorem tekstów piosenek, a wśród osób śpiewających jego słowa
można wymienić Dawida Kwiatkowskiego ("Yin-Yang") oraz Michała Wiśniewskiego
("Krzyk", "Nie zatrzymasz mnie" i inne). Od niedawna śpiewa także sam swoje teksty w
bluesowym projekcie N/N - Kryminalny Blues oraz punkowym duecie VqrV.
Agnieszka
Kulczycka
Prezeska Sirens, konsultantka muzyczna
EKSPERT
Prezeska Sirens. Konsultantka muzyczna, założycielka firmy
Sirens, absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku i łódzkiej Szkoły Filmowej. Z pasji
do muzyki w 2006 roku założyła Konsultacje Muzyczne - obecnie Sirens - firmę, która
jako pierwsza na polskim rynku połączyła usługi w zakresie konsultacji muzycznych i
licencji autorskich. Dzięki szerokiemu doświadczeniu w branży muzycznej jest
koordynatorem licencji autorskich do filmów fabularnych, seriali, spotów reklamowych
i autorką opraw muzycznych stacji telewizyjnych. Miała przyjemność być prelegentką
na wielu największych festiwalach, konferencjach i showcase’ach muzycznych. Jako
konsultantka i założycielka Sirens, ekspertka od prawa autorskiego oraz publishingu
udziela również mnóstwa wywiadów dla radia i prasy. Członkini Zarządu Sekcji
Wydawców Muzycznych Zaiks.
PANEL DYSKUSYJNY
Listy OLiA i OLiS: czego słuchają Polacy i jakie są najnowsze trendy
muzyczne
Czego najczęściej słuchają Polacy? Jaką muzykę słyszeliśmy w rozgłośniach radiowych w tym
roku? Co najczęściej odtwarzają Polacy w serwisach streamingowych, a jakich krążków z
muzyką szukamy w sklepach? Panel ten będzie okazją do podsumowania I półrocza 2024 roku
na listach OLiS (Oficjalna Lista Sprzedaży) oraz OLiA (Oficjalna Lista Airplay), których
cotygodniowe zestawienia możecie znaleźć na stronie olis.pl. Podczas panelu zastanowimy
się także nad zależnościami między gatunkiem muzyki a źródłem jej odtwarzania i skąd
wynikają znaczące różnice między poszczególnymi listami słuchalności.
czwartek, godz. 14:45 – 15:45
Prowadzący: Mariusz Herma, Dziennikarz muzyczny, Polityka
Mariusz Herma
Dziennikarz muzyczny, Polityka
PROWADZĄCY
W „Polityce” o muzyce od dekady, wcześniej m.in. w „Przekroju”
i na blogu Ziemia Niczyja. Założyciel międzynarodowego serwisu beehype, który
zrzesza dziennikarzy muzycznych z prawie całego świata.
Anna Jaśkielewicz
Kierownik Działu Rozwoju Rynku Muzycznego ZPAV
EKSPERT
Kierownik Działu Rozwoju Rynku Muzycznego w ZPAV, z którym jest
związana od 2006 r., koordynatorka Nagród Muzycznych Fryderyk, współorganizatorka
konferencji edukacyjnej podczas wydarzenia Fryderyk Festiwal 2019/2020,
współorganizatorka konferencji Forum Kreatywności 2023, członkini Stowarzyszenia
Kreatywna Polska, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Nauk
Ekonomicznych oraz Studiów podyplomowych w zakresie nowoczesnej promocji w Szkole
Głównej Handlowej w Warszawie.
Darek Matkowski
Premierowy Music
EKSPERT
Moje serce to jest muzyk. Z tym melodyjnym zdaniem idę przez
życie, bo to właśnie muzyka jest moją największą pasją. Premierowy Music tworzę od
2018 roku. W ramach tej działalności realizuję projekty: cykl koncertów Piosenka
Premiera w Food Town w Fabryce Norblina, seria wywiadów #musicGość z polskimi
artystami na YouTube oraz program W Piątek Słucham Premier w social mediach, gdzie
prezentuję najciekawsze premiery danego tygodnia.
PANEL DYSKUSYJNY
Zielona transformacja na rynku muzycznym. Co to znaczy „być eko”?
Podczas panelu zaproszeni goście porozmawiają o tym, jak rozwijać zrównoważone działania
w branży muzycznej, by prowadziły do realnej zmiany postaw w ramach firm czy organizacji
muzycznych oraz nawyków konsumenckich. Omówimy przykłady działań mających na celu
dbałość o środowisko, reuse materiałów w produkcjach muzycznych i podczas organizacji
tras koncertowych, a także dobre praktyki stosowane w innych branżach kreatywnych.
czwartek, godz. 16:00 – 17:00
Prowadząca: Katarzyna Nowicka Novika, Wokalistka, autorka i dziennikarka
muzyczna
Katarzyna Nowicka
Novika
Wokalistka, autorka i dziennikarka muzyczna
PROWADZĄCA
Od lat jedna z najbardziej aktywnych postaci na polskiej scenie
muzyki elektronicznej. Jako wokalistka zadebiutowała z zespołem Futro, później
pojawiała się na płytach Smolika, współpracowała z wieloma producentami, wydała
cztery albumy solowe. Dwukrotnie nagrodzona Fryderykiem, nominowana kilkukrotnie w
tym za album „Bez Cukru” (2019). Niedawno Novika obchodziła jubileusz 20 lat
obecności na scenie i z tej okazji wydała album z nowymi wersjami jej przebojów
nagranymi przez plejadę polskich artystów – Novika 2.0.
Obecnie pracuje nad albumem w ramach nowego projektu Novika & Sambor. Od
przeszło 15. lat prowadzi również autorskie audycje radiowe. Gościła już na antenach
wielu stacji, ostatnio w radiu Kampus prowadziła Lekko, obecnie - audycję „Mam grać”
w radiu 357.
Sara Kordek
Dyrektor Kreatywna, Good Taste Productions
EKSPERT
Dyrektor Kreatywna w firmie Good Taste Production
specjalizującej się w kompleksowej organizacji tras koncertowych. Odpowiada za
booking artystyczny i programowanie line upow takich wydarzeń jak Salt Wave
Festival, Lekko Festiwal czy Edison Festival. Dziś odpowiedzialna za tworzenie
koncepcji kreatywnych, swoje pierwsze kroki w branży muzycznej stawiała jako
producentka tras koncertowych. Prelegentka wielu konferencji międzynarodowych takich
jak ILMC, ESNS, Glaz Music France, Sharpe Festival czy International Music Showcase
Festival w Izraelu.
Łukasz Pawlak
Grafik, założyciel Requiem Records
EKSPERT
Grafik, założyciel Requiem Records, wydawnictwa, które stawia
za cel budowanie pomostów między pokoleniami i środowiskami. Sięga do zakamarków
Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia i wznawia nagrania polskich zespołów z lat
70., 80. i 90. „Wyprowadza z salonów” muzykę poważną. Organizuje koncerty – Zawieje
(muzyka alternatywna) i Zamiecie (muzyka poważna) – cykl unikatowych wydarzeń
owianych tajemnicą. Wydał ponad 400 pozycji – winyli, CD, kaset, zinów z
elektroniką, muzyką klasyczną, jazzem, awangardą, new wave’em/ post-punkiem.
Publikowane u niego wydawnictwa to nie tylko muzyka opatrzona autorską grafiką,
będącą często artystycznym manifestem twórcy, ale również serie kolekcjonerskie,
dostępne w wersjach deluxe w unikatowych opakowaniach.
Łukasz Kubacki
Head of Communications, Agencja LIVE
EKSPERT
Od 15 lat związany z branżą koncertową i eventową.
Odpowiedzialny za promocję festiwali i koncertów (m.in.: Męskie Granie, Tauron Nowa
Muzyka Katowice, Inside Seaside, Sea You Music Showcase). Absolwent Wydziału
Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych
studiów dla menadżerów kultury Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
BIOS
Kamil Bijoś, Kacper Stolarczyk, Daniel Kapustka, Wojtek Famielec, Artur Michalski
EKSPERCI
Zespół BIOS to połączenie pięciu utalentowanych muzyków dla których muzyka jest zarówno zawodem, jak i pasją. Ten autorski projekt powstał podczas wspólnego wyjazdu w Bieszczady, gdzie zostały napisane pierwsze kompozycje łączące w sobie ambitny pop z elementami bluesa oraz soul’u. Od lat grający, jako muzycy sesyjni z topowymi gwiazdami polskiej sceny muzycznej, w końcu postanowili przemówić własnym, autorskim głosem. Ich marzeniem było grać taka muzykę, jaką kochają, bez ograniczeń czy tego co narzucają ramy rynku.
Dzień 19.09.2024 (czwartek) | WARSZTATY
Radio i muzyka
czwartek, godz. 12:30 – 14:30
Prowadzący – Marcin Bąkiewicz
Redaktor naczelny, dyrektor programowy oraz dyrektor
muzyczny Antyradia
Warsztat „Radio i muzyka” dedykowany jest osobom, które chciałyby dowiedzieć się
więcej
o doborze muzyki w stacjach radiowych. Podczas warsztatu będą poruszone m.in. takie
zagadnienia, jak: na co zwracają uwagę radiowcy, jak przygotować piosenkę do emisji w
radiu, czym są testy muzyczne i polska kwota.
Marcin Bąkiewicz – redaktor
naczelny, dyrektor programowy oraz dyrektor muzyczny Antyradia. Zawodowo związany z
mediami i muzyką od 1998 roku. Swoją karierę zaczynał w studenckim radiu Afera w
Poznaniu, po studiach pracował m.in. w Grupie Radiowej Agora, MTV, 4Fun Media, merlin.pl
czy cdppl. W grudniu 2015 rozpoczął pracę w Antyradiu, na stanowisku dyrektora
muzycznego, od 2021 roku piastuje również stanowiska redaktora naczelnego i dyrektora
programowego
Jako dziennikarz muzyczny współpracował z większością
dużych polskich portali (Onet, WP, Interia) oraz magazynami muzycznymi, zajmował się
też fotografią koncertową. Jest stałym współpracownikiem magazynu Teraz Rock.
Zajmuje się również edukacją, współpracował z Akademią Managerów Muzycznych,
Inkubatorem Tak Brzmi Miasto, Akademią Leona Koźmińskiego, prowadzi warsztaty „Rynek
radiowy w Polsce i skuteczna promocja muzyki w radiu”.
Jest członkiem Akademii Fonograficznej i absolwentem
Stosunków Międzynarodowych (specjalność: prawo, gospodarka i kultura Europy –
Europeistyka) na Wydziale Prawa i Administracji UAM. Zbiera winyle, uwielbia muzykę,
podróże i fotografię.
Lista uczestników zamknięta
Synchronizacja: wykorzystanie muzyki w branżach kreatywnych
czwartek, godz. 15:00 – 17:00
prowadząca: Agnieszka Kulczycka (Sirens)
Synchronizacja muzyki z obrazem to zagadnienie wielopłaszczyznowe. Po pierwsze jest to
zadanie kreatywne, polegające na właściwym dobraniu utworu do synchronizacji. Po drugie
kolejnym krokiem jest zbadanie sytuacji prawnej utworu, ustalenie warunków finansowych
oraz zasad współpracy pomiędzy zainteresowanymi stronami. Na warsztacie postaramy się
pokazać, jak ważnym elementem obrazu jest odpowiednie połączenie z muzyką, a także
przedstawić wszystkie etapy pracy nad synchronizacją, tak aby z sukcesem zakończyć
projekt.
Agnieszka Kulczycka – prezeska Sirens.
Konsultantka muzyczna, założycielka firmy Sirens, absolwentka Akademii Muzycznej w
Gdańsku i łódzkiej Szkoły Filmowej. Z pasji do muzyki w 2006 roku założyła Konsultacje
Muzyczne – obecnie Sirens – firmę, która jako pierwsza na polskim rynku połączyła usługi
w zakresie konsultacji muzycznych i licencji autorskich.
Dzięki szerokiemu doświadczeniu w
branży muzycznej jest koordynatorem licencji autorskich do filmów fabularnych, seriali,
spotów reklamowych i autorką opraw muzycznych stacji telewizyjnych. Miała przyjemność
być prelegentką na wielu największych festiwalach, konferencjach i showcase’ach
muzycznych. Jako konsultantka i założycielka Sirens, ekspertka od prawa autorskiego oraz
publishingu udziela również mnóstwa wywiadów dla radia i prasy. Członkini Zarządu Sekcji
Wydawców Muzycznych Zaiks.
Lista uczestników zamknięta
Dzień 20.09.2024 (Piątek) | PANELE OTWARTE
PANEL DYSKUSYJNY
Polski rynek muzyczny w I półroczu 2024 i jego największe osiągnięcia
Czy Polska może być trzecim najszybciej rosnącym rynkiem muzycznym na świecie? Między
innymi tego dowiemy się podczas pierwszego panelu drugiego dnia konferencji ZPAV,
podczas którego zaprezentujemy najnowsze dane rynkowe, dotyczące sprzedaży muzyki w
Polsce zarówno na nośnikach fizycznych, jak i cyfrowo w I półroczu 2024 r. Poznamy także
największe osiągnięcia wśród artystów uhonorowanych wyróżnieniami Złotych, Platynowych i
Diamentowych Płyt, jakie miały miejsce w I połowie tego roku. Podczas panelu premierowo
ogłosimy także informacje o planowanych zmianach w kryteriach przyznawania wyróżnień
ZPAV.
piątek, godz. 11:00 – 12:00
Prowadzący: Jacek Cieślak, kierownik działu kultura, Rzeczpospolita
Jacek Cieślak
Kierownik działu kultura, Rzeczpospolita
PROWADZĄCY
Kierownik Działu Kultury „Rzeczpospolitej", pisze o muzyce, fonografii, polityce kulturalnej, teatrze, serialach; selekcjoner Międzynarodowego Festiwalu Boska Komedia w Krakowie, pomysłodawca Festiwalu Polska w IMCE, nagrodzonego Wdechem Czytelników Gazety Stołecznej
Anna Ceynowa
Dyrektorka ds. Komunikacji, ZPAV
EKSPERT
Dyrektorka ds. komunikacji ZPAV, Przewodnicząca Rady Polskiego
Rynku Muzycznego, Prezeska Fundacji EMPOWER POLAND, ekspertka ds. sektora muzyki i
sektorów kreatywnych.
Jako Dyrektorka ds. komunikacji ZPAV odpowiada m.in. za relacje ZPAV z instytucjami
publicznymi oraz branżowymi, a także udostępnianie informacji i poszerzanie wiedzy
pośród przedstawicieli sektora oraz opinii publicznej o polskim rynku fonograficznym
i jego potencjale oraz działalności ZPAV. Jako Przewodnicząca Rady Polskiego Rynku
Muzycznego (RPRM) aktywnie zabiega o poprawę warunków dla rozwoju polskiego rynku
muzycznego i jego eksportu.
Inicjatorka strategii rozwoju polskiego rynku muzycznego, wypracowanej przez Radę
PRM. Jako Prezeska Fundacji EMPOWER POLAND od 5 lat organizuje coroczną ogólnopolską
kampanię „Dzień Polskiej Muzyki”, jednoczącą całą branżę muzyczną na rzecz promocji
muzyki i zachęcającą Polaków do częstszego uczestnictwa w życiu muzycznym kraju. Z
ramienia Fundacji oraz Rady PRM zainicjowała konkurs dla miast i regionów
wspierający rozwój lokalnych scen muzycznych „Miasta Muzyki.
Realizuje także działania edukacyjne dla sektora muzyki we współpracy z
organizacjami branżowymi. Jako ekspertka ds. sektora muzyki i sektorów kreatywnych,
wykładowczyni Akademii Menadżerów Muzycznych oraz gościnnie Akademii Music Export
Poland, Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej
i Telewizyjnej, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Uniwersytetu Gdańskiego.
Panelistka
i moderatorka podczas dziesiątek konferencji branżowych sektora muzyki i sektorów
kreatywnych
w kraju i za granicą.
Wcześniej przez blisko 14 lat pracowała w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa
Narodowego, gdzie jako Naczelnik Wydziału Strategii, Analiz i Sektorów Kreatywnych
odpowiadała za przygotowanie
i wdrożenie polityki MKiDN ds. rozwoju sektorów kreatywnych, w tym m.in. sektora
muzyki, gier wideo, nowych mediów, designu. Wcześniej przez niemal 10 lat
odpowiadała w MKiDN za współpracę międzynarodową w sektorze kultury z wybranymi
krajami UE i świata oraz organizacjami międzynarodowymi. Współtworzyła program
dotacyjny MKiDN „Rozwój Sektorów Kreatywnych” oraz uczestniczyła w pracach nad
programami krajowymi m.in. „Promocja polskiej kultury za granicą”, „Promesa
Ministra”, „Program Wymiany Kulturalnej” czy „Kultura Polska na Świecie” i
regionalnymi NDPC, CBSS, a także w pracach grup roboczych UE ds. finansowania
sektorów kultury oraz eksportu
i umiędzynarodowienia przemysłów kreatywnych. Realizowała międzynarodowe projekty
współpracy kulturalnej oraz organizowała szereg wydarzeń, koncertów, warsztatów,
szkoleń, konferencji, spotkań networkingowych i misji handlowych dla branż kultury,
w szczególności muzycznej, m.in. cztery edycje „Music Export Conference”.
Zainicjowała także szereg badań dla sektora muzyki, m.in. ekonomicznej wartości
polskiego rynku muzycznego czy wpływu festiwalu muzycznego na rozwój regionu.
Wcześniej pracowała jako dziennikarka muzyczna. Ma na koncie także opiekę
managementową oraz produkcje teledysków. Współautorka podręcznika do cyfrowej
dystrybucji muzyki „Online music guide”. Laureatka nagrody sekcji wydawców
muzycznych ZAiKS.
Anna Jaśkielewicz
Kierownik Działu Rozwoju Rynku Muzycznego ZPAV
EKSPERT
Kierownik Działu Rozwoju Rynku Muzycznego w ZPAV, z którym jest
związana od 2006 r., koordynatorka Nagród Muzycznych Fryderyk, współorganizatorka
konferencji edukacyjnej podczas wydarzenia Fryderyk Festiwal 2019/2020,
współorganizatorka konferencji Forum Kreatywności 2023, członkini Stowarzyszenia
Kreatywna Polska, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Nauk
Ekonomicznych oraz Studiów podyplomowych w zakresie nowoczesnej promocji w Szkole
Głównej Handlowej w Warszawie.
PANEL DYSKUSYJNY
Sztuczna inteligencja: prawo, technologia, muzyka
W panelu poświęconym sztucznej inteligencji porozmawiamy o tym, jak wykorzystać AI, aby
zgodnie z prawem i etyką wykorzystać tę najpopularniejszą obecnie technologię do
efektywnej promocji muzyki i prowadzenia biznesu muzycznego. Eksperci z zakresu prawa,
nowych technologii i muzyki podyskutują także o zaletach i zagrożeniach wynikających z
korzystania ze sztucznej inteligencji w świetle aktualnych przepisów prawnych oraz
zastanowią się nad rekomendacjami odnośnie tworzenia prawa i dobrych praktyk branżowych
w tym zakresie.
piątek, godz. 12:15 – 13:15
Prowadząca: Sylwia Czubkowska, Dziennikarka ekonomiczna i technologiczna
Sylwia Czubkowska
Dziennikarka ekonomiczna i technologiczna
PROWADZĄCA
Wieloletnia dziennikarka ekonomiczna i technologiczna takich
tytułów jak Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna i Przekrój. Prowadząca podcast
"Techstorie" w radiu Tok FM.
Twórczyni magazynu Spider’sWeb+ nominowanego w 2022 r. do nagrody Grand Press
Digital. Wielokrotnie nominowana do najważniejszych nagród dziennikarskich: Grand
Press, nagrody Newsweeka im. Teresy Torańskiej, nagrody im. Marka Króla.
Czterokrotna laureatka nagród Prezesa Urzędu Patentowego za teksty na temat
innowacji. Laureatka nagrody im. prof. Romana Czerneckiego oraz nagrody Instytutu
Reportażu “Temat: uchodźcy”.
Autorka książki “Chińczycy trzymają nas mocno”, wydanej w 2022 r. przez wydawnictwo
Znak.
Mikołaj Wojtal
Adwokat, pełnomocnik ZPAV
EKSPERT
Adwokat – członek Izby Adwokackiej w Warszawie; prawnik i
pełnomocnik Związku Producentów Audio Video (ZPAV); absolwent Wydziału Prawa i
Administracji UMK w Toruniu. Zainteresowania zawodowe – ochrona praw własności
intelektualnej w kontekście nowych technologii.
dr inż. Mateusz Modrzejewski
Politechnika Warszawska
EKSPERT
Naukowiec, inżynier, muzyk z bogatym doświadczeniem scenicznym.
Badacz zastosowań sztucznej inteligencji w muzyce i w przetwarzaniu dźwięku. Autor
publikacji naukowych z tematyki sieci neuronowych, uczenia maszynowego i
artystycznych zastosowań sztucznej inteligencji. Pracuje w Instytucie Informatyki
Politechniki Warszawskiej, wcześniej m.in. w Apple (zespół Music Machine Learning,
Apple Music).
Koncertował m.in. z The Dumplings, Grubsonem, Markiem Dyjakiem, Majką Jeżowską,
MM3/Michał Milczarek Trio, Marią Sadowską, Chłopcy Kontra Basia. Występował dla
publiczności liczących nawet 150 tys. osób.
Maciej Dulski
Innovation Partner i współwłaściciel Bravelab
EKSPERT
Innovation Partner i współwłaściciel Bravelab
(https://bravelab.io/), firmy, której misją jest rozwiązywanie najciekawszych wyzwań
technologicznych w branży muzycznej. Bravelab współpracuje wyłącznie z firmami z
branży muzycznej, tworząc produkty, aplikacje mobilne, integracje, narzędzia do
analizy danych i inne projekty. Prywatnie fan Kultu, Oasis i Rage Against the
Machine.
Maciej Janik
Adwokat w Wydziale Prawnym Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
EKSPERT
Adwokat w Wydziale Prawnym Stowarzyszenia Autorów ZAiKS kierujący pracami działającej w Stowarzyszeniu Grupy ds. AI. W ramach swojej pracy na co dzień zajmuje się zwłaszcza zagadnieniami na styku prawa autorskiego i prawa nowych technologii oraz prawa antymonopolowego.
PANEL DYSKUSYJNY
Muzyka to nie wszystko – oprawa graficzna, kreacja video, wizerunek artysty
Czy wizerunek to tylko wygląd? Kto stoi za kreowaniem wizerunku znanych gwiazd i jak
wygląda proces pracy nad wizerunkiem? Jak wizerunek wpływa na rozpoznawalność,
popularność? Jakiego artystę najlepiej zapamiętają odbiorcy?
Na te i inne pytania odpowiedzą uczestnicy panelu dotyczącego wizerunku artystów oraz
jego znaczenia w kreowaniu karier i budowaniu rozpoznawalności. Gośćmi panelu będą
osoby, które na co dzień zajmują się pracą nad wizerunkiem artystów polskiego rynku
muzycznego.
piątek, godz. 13:45 – 14:45
Prowadząca: Alina Stasiak, Agencja IMAGE TEAM
Alina Stasiak
Agencja IMAGE TEAM
PROWADZĄCA
Autorka książki "Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę
osobistą?", bloga na http://alinastasiak.blogspot.com oraz artykułów specjalistycznych w
„Marketing i Biznes” i „PRoto”. Udziela komentarzy eksperckich dla mediów w temacie
wizerunku oraz mowy ciała osób publicznych: Polsat News, Polskie Radio „Czwórka”,
K-Mag, Radio Olsztyn, Radio Lublin.
Certyfikowany profiler behawioralny oraz ekspert w zakresie strategii budowania
wizerunku, autoprezentacji, charyzmy i stage presence opartych na komunikacji
niewerbalnej i mocnych stronach. Szkoli i doradza. Pracuje z artystami, ekspertami,
osobami publicznymi i liderami oraz osobami indywidualnymi i grupami nad ich mową
ciała, wizerunkiem, charyzmą, autoprezentacją i budowaniem rozpoznawalności.
Właściciel Agencji Image Team, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami
w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz
marketingu i PR w nowych mediach.
Sebastian Szarata
Po Co
EKSPERT
Projektant mody, kostiumograf. Współpracuje z czołowymi
artystami polskiej sceny muzycznej. Tworzy kostiumy do programów telewizyjnych oraz
spektakli teatralnych.
Anna Piechocka
Catnel Makeup
EKSPERT
Makijażystka gwiazd z 17-letnim doświadczeniem. Kreuje makijaże
oraz fryzury do teledysków, pokazów mody, sesji zdjęciowych, wideo-artów, reklam,
filmów, seriali, programów TV, spektakli i performance’ów. Aktywna zawodowo również
jako edukatorka. Absolwentka Szkoły Charakteryzacji i Perukarstwa „Maska” przy
Teatrze Wielkim Operze w Poznaniu oraz Studia Sztuki w Warszawie.
„Wychowywałam się w pracowni malarskiej mojego taty. Rysowałam, malowałam, rzeźbiłam
i to forma przestrzenna okazała się czymś tylko moim. Interesowało mnie wydobywanie
tego, co pod powierzchnią i nadawanie namacalnego kształtu. Człowiek to dla mnie
trójwymiarowe płótno
i nieskończona ilość możliwości. Dowolność narzędzi, materiału i formy. Pociąga mnie
ulotność efektu. To, co stwarzam, trwa tylko chwilę i nie powtórzy się w tym samym
kształcie nigdy więcej. Czasem pozostaje zapis cyfrowy, analogowy a czasem nic”.
Wybrane współprace: Michał Szpak, Lulla La Polaca, Lanberry, Jann, Sanah, Zaz,
Natalia Nykiel, Marika, Bryska, Dziarma, Ramona Rey, Natasza Urbańska, Beata
Kozidrak, Sobel, Małgorzata Ostrowska, Swiernalis, Renata Przemyk, Jaga Hupało, Maja
Kleszcz, Katarzyna Stankiewicz, Joanna Brodzik.
Olga Czyżykiewicz
Reżyserka i producentka teledysków
EKSPERT
Na swoim koncie ma ponad 150 produkcji teledyskowych z polskimi
i zagranicznymi gwiazdami. Współpracowała z takimi artystami jak: ZAZ, Kayah,
Natalia Kukulska, Justyna Steczkowska, Beata Kozidrak, Margaret, Sylwia Grzeszczak,
Doda, Smolasty, Viki Gabor, Ania Dąbrowska, Wilki, Varius Manx, Sarsa, Sara James,
Alicja Szemplińska, Reni Jusis, Halina Młynkowa, Marina, Kasia Cerekwicka, Honorata
Skarbek, Kamil Bednarek, Natasza Urbańska, Nergal, Andrzej Piaseczny, Kuba Badach,
Mezo, Grzegorz Hyży, Marysia Sadowska, Grzegorz Turnau, Natalia Niemen, Katarzyna
Groniec, The Dumplings, Xxanaxx, John Porter, Luna, Linia Nocna, Natalia Niemen,
Habakuk i wielu innych.
Założycielka Music Video School. Jurorka licznych konkursów muzycznych i
teledyskowych.
Karolina Trębacz
Kostiumografka, stylistka i wizażystka
EKSPERT
Współpracuje z TVP, Polsatem czy TVN przy różnych projektach i
wydarzeniach telewizyjnych. Ma bogate doświadczenie w kreowaniu wizerunku artystów i
osób publicznych (Golec uOrkiestra, Paweł Domagała, Piotr Cugowski, Enej). Pracuje
przy reklamach, sesjach zdjęciowych do różnych magazynów (sesja m.in. dla „Magazynu
Gentelman”), teledyskach, programach telewizyjnych i podcastach, ale również w
teatrze i filmach, tworząc do nich kostiumy. Dzieli się swoją wiedzą i
doświadczeniem podczas różnych wydarzeń branżowych.
PANEL DYSKUSYJNY
Hit czy KiT? Jak nowe technologie napędzają dziś rozwój branż
kreatywnych.
Nowe technologie są motorem rozwoju każdego biznesu i mają wspólną cechę: szybko się
starzeją. Zatem które technologie stymulują dziś rozwój branż kreatywnych? Jak nowe
technologie zmieniają sposób, w jaki tworzymy ponadczasowe działa kreatywne i
konsumujemy kulturę? Eksperci panelu podzielą się praktyczną wiedzą, jak wykorzystują
nowe technologie m.in. do produkcji innowacyjnych wydarzeń, muzyki czy wideoklipów.
Zastanowimy się także nad tym, jakie technologie jutra są istotne dla branży kreatywnej,
z którymi narzędziami powinniśmy się jak najszybciej oswoić i czy w Polsce przyjmie się
KiT.
piątek, godz. 15:00 – 16:00
Prowadzący: dr inż. Mateusz Modrzejewski, Politechnika Warszawska
dr inż. Mateusz Modrzejewski
Politechnika Warszawska
PROWADZĄCY
Naukowiec, inżynier, muzyk z bogatym doświadczeniem scenicznym.
Badacz zastosowań sztucznej inteligencji w muzyce i w przetwarzaniu dźwięku. Autor
publikacji naukowych z tematyki sieci neuronowych, uczenia maszynowego i
artystycznych zastosowań sztucznej inteligencji. Pracuje w Instytucie Informatyki
Politechniki Warszawskiej, wcześniej m.in. w Apple (zespół Music Machine Learning,
Apple Music).
Koncertował m.in. z The Dumplings, Grubsonem, Markiem Dyjakiem, Majką Jeżowską,
MM3/Michał Milczarek Trio, Marią Sadowską, Chłopcy Kontra Basia. Występował dla
publiczności liczących nawet 150 tys. osób.
Gwidon Wydrzyński
Mech Creative
EKSPERT
Gwidon Wydrzyński to lighting designer, a także art director i
producent wykonawczy najciekawszych realizacji koncertowych w całej Polsce. Jest
jednym z założycieli i koordynatorów grupy producenckiej Mech.Creative, zajmującej
się kompleksowym wsparciem artystów od strony oprawy wizualnej. Wieloletnie
doświadczenie w branży produkcyjnej przekuwa w efektowne i optymalnie dopasowane do
potrzeb klientów rozwiązania świetlno/multimedialne - od kameralnych wydarzeń
klubowych po wielotysięczne realizacje festiwalowe. Zaczynał jako realizator
multimediów w warszawskim Teatrze Rozmaitości, natomiast obecnie jest odpowiedzialny
za oprawę wizualną tras koncertowych takich artystów, jak: Taco Hemingway, Krzysztof
Zalewski, Kuban, PRO8L3M, Sokół, Kuba Badach, Pezet, Margaret oraz schafter.
Michał Mika
120dB Sound Engineering
EKSPERT
Realizator dźwięku i założyciel firmy 120dB Sound Engineering.
Specjalizuje się w realizacji dźwięku na żywo oraz na potrzeby transmisji TV. Jego
firma oferuje kompleksowe usługi dźwiękowe, obejmujące realizację, produkcję oraz
dostarczanie rozwiązań do wszelkich wydarzeń związanych z dźwiękiem.
Michał Mika jest znany z wprowadzania innowacyjnych technologii i metod, które
poprawiają jakość i efektywność realizacji dźwięku, co utrzymuje jego firmę na czele
branży. Jego doświadczenie zdobyte podczas pracy z różnorodnymi klientami, od małych
lokalnych wydarzeń po duże festiwale, pozwala mu skutecznie zarządzać każdym
aspektem realizacji dźwięku. Odpowiedzialny za rejestrację i realizację dźwiękową
wydarzeń takich jak: Trasa Męskie Granie, koncert Dawida Podsiadło na Stadionie
Narodowym, 25-lecie pracy Wojtka Sokoła, Stadionowe koncerty Sanah, niezliczone
ilości koncertów TV.
Aleksander Rusin
Agencja LIVE
EKSPERT
Aleksander Rusin jest absolwentem krakowskiej Akademii Sztuk
Pięknych, na kierunku wzornictwa. Od 14 lat działa w branży eventowej, łącząc
doświadczenie w projektowaniu graficznym 2D i 3D z organizacją festiwali i
tworzeniem programów artystycznych. Obecnie pełni rolę Art Directora w agencji LIVE,
gdzie wdraża podejście i metody pracy z branży kreatywnej do świata eventów.
Aleksander jest również entuzjastą nowych technologii i od trzech lat pracuje z
generatywnym AI, które od dwóch lat z implementuje w swoich projektach zarówno na
etapie koncepcji jak i egzekucji.
Piotr Tatarski
Production Manager, Good Taste Productions
Production Manager z ponad 15-letnim doświadczeniem, odpowiedzialny za
produkcję wydarzeń klubowych, halowych, stadionowych i telewizyjnych. Producent
Jarocin Festiwal, Salt Wave Festival, Jazz Around Festival. Współpracuje przy
trasach koncertowych z czołówką polskich artystów m.in. Mrozu, Darią Zawiałow,
Kwiatem Jabłoni, Sanah, Ralphem Kaminskim, jak również za produkcję koncertów
takich artystów jak Jamiroquai, Toto, Dido, Papa Roach, Hans Zimmer, Enrique
Iglesias. Przez 6 lat współpracował z Janem A.P Kaczmarkiem, gdzie oprócz
organizacji i produkcji koncertów oraz pierwszej edycji Festiwalu Transatlanyk,
odpowiadał za sesje nagraniowe do filmów i seriali.
Dzień 20.09.2024 (Piątek) | WARSZTATY
Promocja artysty w social mediach
piątek, godz. 11:30 – 13:30
prowadząca: Aneta Króliczek
Digital Music Marketing Manager, Agora Książka i Muzyka
Relacja między serwisami streamingowymi a social mediami.
Wykorzystywanie danych z obu typów platform do promocji i budowania pozycji artysty.
- Dowiecie się min. dlaczego media tradycyjnie są istotne w
budowaniu zasięgów na streamingach.
- Etapy tworzenia wizerunku, jak tworzyć i dlaczego jest on
taki ważny.
- Dlaczego pomimo ogromnych zasięgów na streamingach, nie
pojawia się przyrost followersów w social mediach?
- Jak przekuć sukces odsłuchów w streamingach na wzrost
obserwujących na social mediach
Aneta Króliczek – Na co dzień pracuje w
Agora Muzyka Digital, zajmując się promocją artystów, kontaktem z mediami, sponsorami i
działaniami niestandardowymi. Przez lata pracowała jako manager takich zespołów jak:
Smolasty, Pawbeats, Percival (Projekt „Wild Hunt Live”). Ponad 19-letnie doświadczenie
zbierała na każdym etapie działalności muzycznej, poprzez organizację koncertów,
festiwali, pozyskiwanie patronów strategicznych, sponsorów, promocję, negocjację umów,
kreację wizerunku, jak i wsparcie merytoryczne w planowaniu strategii biznesowej.
Lista uczestników zamknięta
Dofinansowanie projektów kreatywnych
piątek, godz. 14:00 – 16:00
Prowadząca: Anna Ceynowa, Dyrektorka ds. komunikacji, ZPAV
Gdzie pozyskiwać finansowanie na realizację projektów
muzycznych?
Podczas warsztatu dowiecie się:
- jakie są najważniejsze publiczne i niepubliczne
instrumenty wsparcia;
- jakie warunki trzeba spełnić, by się o nie ubiegać;
- w jaki sposób aplikować;
- kto i na co może uzyskać wsparcie;
- na co zwracać uwagę przygotowując wnioski aplikacyjne;
- jakie najczęstsze błędy popełniają aplikujący;
Anna Ceynowa – dyrektorka
ds. komunikacji ZPAV, Przewodnicząca Rady Polskiego Rynku Muzycznego, Prezeska
Fundacji EMPOWER POLAND, ekspertka ds. sektora muzyki i sektorów kreatywnych.
Jako Dyrektorka ds. komunikacji ZPAV odpowiada m.in. za relacje ZPAV z instytucjami
publicznymi oraz branżowymi, a także udostępnianie informacji i poszerzanie wiedzy
pośród przedstawicieli sektora oraz opinii publicznej o polskim rynku fonograficznym
i jego potencjale oraz działalności ZPAV. Jako Przewodnicząca Rady Polskiego Rynku
Muzycznego (RPRM) aktywnie zabiega o poprawę warunków dla rozwoju polskiego rynku
muzycznego i jego eksportu.
Inicjatorka strategii rozwoju polskiego
rynku muzycznego, wypracowanej przez Radę PRM. Jako Prezeska Fundacji EMPOWER POLAND
od 5 lat organizuje coroczną ogólnopolską kampanię „Dzień Polskiej Muzyki”,
jednoczącą całą branżę muzyczną na rzecz promocji muzyki i zachęcającą Polaków do
częstszego uczestnictwa w życiu muzycznym kraju. Z ramienia Fundacji oraz Rady PRM
zainicjowała konkurs dla miast i regionów wspierający rozwój lokalnych scen
muzycznych „Miasta Muzyki.
Realizuje także działania edukacyjne dla sektora muzyki we współpracy z
organizacjami branżowymi. Jako ekspertka ds. sektora muzyki i sektorów kreatywnych,
wykładowczyni Akademii Menadżerów Muzycznych oraz gościnnie Akademii Music Export
Poland, Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej i Telewizyjnej, Szkoły Wyższej
Psychologii Społecznej, Uniwersytetu Gdańskiego. Panelistka i moderatorka podczas
dziesiątek konferencji branżowych sektora muzyki i sektorów kreatywnych w kraju i za
granicą.
Wcześniej przez blisko 14 lat pracowała w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa
Narodowego, gdzie jako Naczelnik Wydziału Strategii, Analiz i Sektorów Kreatywnych
odpowiadała za przygotowanie i wdrożenie polityki MKiDN ds. rozwoju sektorów
kreatywnych, w tym m.in. sektora muzyki, gier wideo, nowych mediów, designu.
Wcześniej przez niemal 10 lat odpowiadała w MKiDN za współpracę międzynarodową w
sektorze kultury z wybranymi krajami UE i świata oraz organizacjami
międzynarodowymi. Współtworzyła program dotacyjny MKiDN „Rozwój Sektorów
Kreatywnych” oraz uczestniczyła w pracach nad programami krajowymi m.in. „Promocja
polskiej kultury za granicą”, „Promesa Ministra”, „Program Wymiany Kulturalnej” czy
„Kultura Polska na Świecie” i regionalnymi NDPC, CBSS, a także w pracach grup
roboczych UE ds. finansowania sektorów kultury oraz eksportu i umiędzynarodowienia
przemysłów kreatywnych. Realizowała międzynarodowe projekty współpracy kulturalnej
oraz organizowała szereg wydarzeń, koncertów, warsztatów, szkoleń, konferencji,
spotkań networkingowych i misji handlowych dla branż kultury, w szczególności
muzycznej, m.in. cztery edycje „Music Export Conference”. Zainicjowała także szereg
badań dla sektora muzyki, m.in. ekonomicznej wartości polskiego rynku muzycznego czy
wpływu festiwalu muzycznego na rozwój regionu.
Wcześniej pracowała jako dziennikarka muzyczna. Ma na koncie także opiekę
managementową oraz produkcje teledysków. Współautorka podręcznika do cyfrowej
dystrybucji muzyki „Online music guide”. Laureatka nagrody sekcji wydawców
muzycznych ZAiKS.
Lista uczestników zamknięta
Delegaci
Marcin Bąkiewicz | Antyradio
Olga Czyżykiewicz | kreacja wideo, teledyski
Marta Górska | Grupa Foksal, książka
Błażej Grygiel | gry wideo
Agnieszka Kulczycka | Sirens Music
Mateusz Modrzejewski | Politechnika Warszawska
Łukasz Pawlak | Requiem Records
Ania Piechocka | wizażystka
Agnieszka Rapacka | koordynator Akademii Fonograficznej
Karolina Trębacz | stylistka
Mikołaj Wojtala | adwokat
Gwidon Wydrzyński | Mech Creativ
Organizator
Związek Producentów Audio Video (ZPAV) jest stowarzyszeniem producentów fonogramów
i wideogramów muzycznych, zrzeszającym ok. 90% rynku muzycznego w Polsce. Posiada zezwolenie ministra
kultury i dziedzictwa narodowego na zbiorowe zarządzanie prawami producentów fonograficznych. Od
momentu powstania w 1991 r. ZPAV prowadzi działania na rzecz dynamicznego rozwoju rynku muzycznego w
Polsce. Jest grupą krajową Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI), która zrzesza
i reprezentuje światowy przemysł muzyczny (ponad 1400 firm w 66 krajach). ZPAV działa na forum
legislacyjnym, współpracuje z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości wdziedzinie ograniczenia
naruszeń praw autorskich i pokrewnych, prowadzi szerokie działania edukacyjne oraz promocyjne,
wspierające rozwój rynku muzycznego, m.in. opracowuje Oficjalną Listę Sprzedaży (OLiS) oraz
przyznaje wyróżnienia Złotych, Platynowych iDiamentowych Płyt.
Od 1995 r. ZPAV jest organizatorem Fryderyków – nagród muzycznych, przyznawanych przez środowisko
muzyczne: muzyków, autorów, kompozytorów, producentów muzycznych, dziennikarzy i branżę
fonograficzną, zrzeszonych w Akademii Fonograficznej.
Nasi partnerzy
« »