Konferencja Fryderyk Festiwal to miejsce spotkań przedstawicieli branży kreatywnych. Bazując na 30-letnim doświadczeniu najważniejszych polskich nagród muzycznych, tworzymy dla Was platformę do poznawania się, dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń.

Spotkajmy się na dwudniowej konferencji, wymieniając się wiedzą o tym, jak muzyka przenika do pozostałych branż kreatywnych i jak pozostałe sektory kreatywne mogą oddziaływać na rozwój rynku muzycznego. Poznajmy możliwości kooperacji multibranżowych, twórzmy wspólnie ponadczasowe dzieła kultury. Udział w konferencji jest bezpłatny, wymagane jest jednak wcześniejsze zgłoszenie udziału poprzez formularz dostępny poniżej. Liczba miejsc ograniczona.

Zapraszamy do Moxo, (Fabryka Norblina, Żelazna 51/53, 00-841 Warszawa) w dniach 19 – 20 września 2024 r.

ZAPISZ SIĘ

Program konferencji

Dzień 19.09.2024 (czwartek) | PANELE OTWARTE

PANEL DYSKUSYJNY

Fryderyk Festiwal 2025: nowa edycja, nowe oblicze

Najważniejsze nagrody muzyczne wchodzą w kolejne 30 lecie. Jak zmieniały się na przestrzeni lat i co przyniesie kolejna edycja Nagród Fryderyk. Omówimy nowe listy kategorii i warunki zgłoszeń do konkursu. Zdradzimy też kilka szczegółów dotyczących najnowszej edycji Festiwalu.

czwartek, godz. 12:00 – 13:00
Prowadzący: Bartosz Sąder, Dziennikarz muzyczny Onet.pl

Bartosz Sąder
Dziennikarz muzyczny Onet.pl PROWADZĄCY

Od 2018 r. dziennikarz muzyczny Onet.pl, gdzie odpowiedzialny jest za wywiady z muzykami z całego świata, relacje z koncertów oraz recenzje najważniejszych wydawnictw muzycznych. Pomysłodawca serii „To było grane…” oraz „Tego żem posłuchał”. Współprowadzący program „Onet Small Talk” oraz podcast „Za grosz kultury”. Piszący gościnnie także do „Newsweeka”. Z miłości do muzyki przez lata zajmował się promocją w Polsce jednej z największych raperek na świecie oraz zarządzał oficjalnym fanklubem Rusłany. Współprowadził galę Fryderyki 2024. Absolwent Dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim, zbieracz winyli oraz przepisów na dobre jedzenie.

Agnieszka Rapacka
Koordynatorka Akademii Fonograficznej, ZPAV
EKSPERT

Tłumaczka i psycholożka. Koordynatorka Akademii Fonograficznej od momentu jej powstania w 1999 roku. Od początku swojej drogi zawodowej związana z branżą fonograficzną, od 1999 roku – ze ZPAV. Odpowiada za przebieg dorocznego konkursu Akademii Fonograficznej „Fryderyk” oraz czuwa nad zapewnieniem płynności prac Akademii. Zrealizowała i nadzorowała 23 edycje nagród. W ZPAV zaangażowana jest dodatkowo w projekty edukacyjne i kampanie informacyjne, koordynuje także działalność stowarzyszenia w ramach współpracy z Międzynarodową Federacją Przemysłu Fonograficznego IFPI.

Bogusław Pluta
Dyrektor zarządzający ZPAV
EKSPERT

 

PANEL DYSKUSYJNY

Muzyka i co dalej? Jak wykorzystać i monetyzować muzykę w innych dziełach kreatywnych – filmie, reklamie, grach video, książce

Eksperci z różnych branż kreatywnych porozmawiają o współpracy międzybranżowej i o roli muzyki jaki elemencie wspólnym niemal każdego dzieła kreatywnego. Zaproszeni goście opowiedzą, jak muzyka staje się elementem filmu, tłem gier wideo, jakie są możliwości jej wykorzystania w reklamie czy w sektorze książki – zarówno tej wydawanej fizycznie, jak i w formie audiobooków. Dowiemy się jak to zrobić, by nasza muzyka znalazła się w innych dziełach kreatywnych i czy można na tym zarobić?

czwartek, godz. 13:15 – 14:15
Prowadząca: Małgorzata Maślankiewicz-Świtała, Dziennikarka telewizyjna

Małgorzata Maślankiewicz-Świtała
Dziennikarka telewizyjna
PROWADZĄCA

W radiu od czasów, kiedy montowało się na taśmach… Od rozgłośni harcerskiej, przez radio Plus, Zet i RMF FM. Od kilku dobrych lat udaje, że nie widzi kamery i jest radiowcem w świecie obrazu - najpierw TVP Info, potem Polsat News ;) Lat 44, mama szczęśliwie zamężna ;))

Marta Górska
Rights Manager, Grupa wydawnicza Foksal
EKSPERT

Przez niemal 10 lat współpracowała z warszawskim klubem Progresja zarówno w zakresie promocji, organizacji, bookingu koncertów jak i współpracy z agencjami oraz sprzedażą biletów. Przez dwa lata pracowała w Independent Digital w obszarze dystrybucji muzycznej w serwisach streamingowych. Obecnie trzeci rok związana jest z Grupą wydawniczą Foksal jako Rights Manager. Zajmuje się m.in. licencjami i sprzedażą praw zagranicznych i filmowych.

Błażej Grygiel
Lektor, dziennikarz, producent muzyczny
EKSPERT

Lektor, dziennikarz, producent muzyczny. Od ponad 20 lat czynny zarówno na scenie jak i w domowym studio. Jako muzyk pracował z takimi zespołami jak Crystal Viper, Hellectricity, Made in Warsaw, stworzył projekt Wilczełyko, prowadzi małą wytwórnię Musica Tenebris.. Ma także na koncie szereg albumów instrumentalnych i ilustracyjnych jak choćby ścieżki dźwiękowe do gier i utwory do filmów. Błażej Grygiel jest także autorem tekstów piosenek, a wśród osób śpiewających jego słowa można wymienić Dawida Kwiatkowskiego ("Yin-Yang") oraz Michała Wiśniewskiego ("Krzyk", "Nie zatrzymasz mnie" i inne). Od niedawna śpiewa także sam swoje teksty w bluesowym projekcie N/N - Kryminalny Blues oraz punkowym duecie VqrV.

Agnieszka Kulczycka
Prezeska Sirens, konsultantka muzyczna
EKSPERT

Prezeska Sirens. Konsultantka muzyczna, założycielka firmy Sirens, absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku i łódzkiej Szkoły Filmowej. Z pasji do muzyki w 2006 roku założyła Konsultacje Muzyczne - obecnie Sirens - firmę, która jako pierwsza na polskim rynku połączyła usługi w zakresie konsultacji muzycznych i licencji autorskich. Dzięki szerokiemu doświadczeniu w branży muzycznej jest koordynatorem licencji autorskich do filmów fabularnych, seriali, spotów reklamowych i autorką opraw muzycznych stacji telewizyjnych. Miała przyjemność być prelegentką na wielu największych festiwalach, konferencjach i showcase’ach muzycznych. Jako konsultantka i założycielka Sirens, ekspertka od prawa autorskiego oraz publishingu udziela również mnóstwa wywiadów dla radia i prasy. Członkini Zarządu Sekcji Wydawców Muzycznych Zaiks.

 

PANEL DYSKUSYJNY

Listy OLiA i OLiS: czego słuchają Polacy i jakie są najnowsze trendy muzyczne

Czego najczęściej słuchają Polacy? Jaką muzykę słyszeliśmy w rozgłośniach radiowych w tym roku? Co najczęściej odtwarzają Polacy w serwisach streamingowych, a jakich krążków z muzyką szukamy w sklepach? Panel ten będzie okazją do podsumowania I półrocza 2024 roku na listach OLiS (Oficjalna Lista Sprzedaży) oraz OLiA (Oficjalna Lista Airplay), których cotygodniowe zestawienia możecie znaleźć na stronie olis.pl. Podczas panelu zastanowimy się także nad zależnościami między gatunkiem muzyki a źródłem jej odtwarzania i skąd wynikają znaczące różnice między poszczególnymi listami słuchalności.

czwartek, godz. 14:45 – 15:45
Prowadzący: Mariusz Herma, Dziennikarz muzyczny, Polityka

Mariusz Herma
Dziennikarz muzyczny, Polityka
PROWADZĄCY

W „Polityce” o muzyce od dekady, wcześniej m.in. w „Przekroju” i na blogu Ziemia Niczyja. Założyciel międzynarodowego serwisu beehype, który zrzesza dziennikarzy muzycznych z prawie całego świata.

Anna Jaśkielewicz
Kierownik Działu Rozwoju Rynku Muzycznego ZPAV
EKSPERT

Kierownik Działu Rozwoju Rynku Muzycznego w ZPAV, z którym jest związana od 2006 r., koordynatorka Nagród Muzycznych Fryderyk, współorganizatorka konferencji edukacyjnej podczas wydarzenia Fryderyk Festiwal 2019/2020, współorganizatorka konferencji Forum Kreatywności 2023, członkini Stowarzyszenia Kreatywna Polska, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Nauk Ekonomicznych oraz Studiów podyplomowych w zakresie nowoczesnej promocji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Darek Matkowski
Premierowy Music
EKSPERT

Moje serce to jest muzyk. Z tym melodyjnym zdaniem idę przez życie, bo to właśnie muzyka jest moją największą pasją. Premierowy Music tworzę od 2018 roku. W ramach tej działalności realizuję projekty: cykl koncertów Piosenka Premiera w Food Town w Fabryce Norblina, seria wywiadów #musicGość z polskimi artystami na YouTube oraz program W Piątek Słucham Premier w social mediach, gdzie prezentuję najciekawsze premiery danego tygodnia.

PANEL DYSKUSYJNY

Zielona transformacja na rynku muzycznym. Co to znaczy „być eko”?

 

Podczas panelu zaproszeni goście porozmawiają o tym, jak rozwijać zrównoważone działania w branży muzycznej, by prowadziły do realnej zmiany postaw w ramach firm czy organizacji muzycznych oraz nawyków konsumenckich. Omówimy przykłady działań mających na celu dbałość o środowisko, reuse materiałów w produkcjach muzycznych i podczas organizacji tras koncertowych, a także dobre praktyki stosowane w innych branżach kreatywnych.

 

czwartek, godz. 16:00 – 17:00
Prowadząca: Katarzyna Nowicka Novika, Wokalistka, autorka i dziennikarka muzyczna

Katarzyna Nowicka Novika
Wokalistka, autorka i dziennikarka muzyczna
PROWADZĄCA

Od lat jedna z najbardziej aktywnych postaci na polskiej scenie muzyki elektronicznej. Jako wokalistka zadebiutowała z zespołem Futro, później pojawiała się na płytach Smolika, współpracowała z wieloma producentami, wydała cztery albumy solowe. Dwukrotnie nagrodzona Fryderykiem, nominowana kilkukrotnie w tym za album „Bez Cukru” (2019). Niedawno Novika obchodziła jubileusz 20 lat obecności na scenie i z tej okazji wydała album z nowymi wersjami jej przebojów nagranymi przez plejadę polskich artystów – Novika 2.0.
Obecnie pracuje nad albumem w ramach nowego projektu Novika & Sambor. Od przeszło 15. lat prowadzi również autorskie audycje radiowe. Gościła już na antenach wielu stacji, ostatnio w radiu Kampus prowadziła Lekko, obecnie - audycję „Mam grać” w radiu 357.

Sara Kordek
Dyrektor Kreatywna, Good Taste Productions
EKSPERT

Dyrektor Kreatywna w firmie Good Taste Production specjalizującej się w kompleksowej organizacji tras koncertowych. Odpowiada za booking artystyczny i programowanie line upow takich wydarzeń jak Salt Wave Festival, Lekko Festiwal czy Edison Festival. Dziś odpowiedzialna za tworzenie koncepcji kreatywnych, swoje pierwsze kroki w branży muzycznej stawiała jako producentka tras koncertowych. Prelegentka wielu konferencji międzynarodowych takich jak ILMC, ESNS, Glaz Music France, Sharpe Festival czy International Music Showcase Festival w Izraelu.

Łukasz Pawlak
Grafik, założyciel Requiem Records
EKSPERT

Grafik, założyciel Requiem Records, wydawnictwa, które stawia za cel budowanie pomostów między pokoleniami i środowiskami. Sięga do zakamarków Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia i wznawia nagrania polskich zespołów z lat 70., 80. i 90. „Wyprowadza z salonów” muzykę poważną. Organizuje koncerty – Zawieje (muzyka alternatywna) i Zamiecie (muzyka poważna) – cykl unikatowych wydarzeń owianych tajemnicą. Wydał ponad 400 pozycji – winyli, CD, kaset, zinów z elektroniką, muzyką klasyczną, jazzem, awangardą, new wave’em/ post-punkiem.
Publikowane u niego wydawnictwa to nie tylko muzyka opatrzona autorską grafiką, będącą często artystycznym manifestem twórcy, ale również serie kolekcjonerskie, dostępne w wersjach deluxe w unikatowych opakowaniach.

Łukasz Kubacki
Head of Communications, Agencja LIVE
EKSPERT

Od 15 lat związany z branżą koncertową i eventową. Odpowiedzialny za promocję festiwali i koncertów (m.in.: Męskie Granie, Tauron Nowa Muzyka Katowice, Inside Seaside, Sea You Music Showcase). Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów dla menadżerów kultury Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

 

BIOS
Kamil Bijoś, Kacper Stolarczyk, Daniel Kapustka, Wojtek Famielec, Artur Michalski 
EKSPERCI

Zespół BIOS to połączenie pięciu utalentowanych muzyków dla których muzyka jest zarówno zawodem, jak i pasją. Ten autorski projekt powstał podczas wspólnego wyjazdu w Bieszczady, gdzie zostały napisane pierwsze kompozycje łączące w sobie ambitny pop z elementami bluesa oraz soul’u. Od lat grający, jako muzycy sesyjni z topowymi gwiazdami polskiej sceny muzycznej, w końcu postanowili przemówić własnym, autorskim głosem. Ich marzeniem było grać taka muzykę, jaką kochają, bez ograniczeń czy tego co narzucają ramy rynku.

Dzień 19.09.2024 (czwartek) | WARSZTATY


Radio i muzyka

czwartek, godz. 12:30 – 14:30
Prowadzący – Marcin Bąkiewicz
Redaktor naczelny, dyrektor programowy oraz dyrektor muzyczny Antyradia

Warsztat „Radio i muzyka” dedykowany jest osobom, które chciałyby dowiedzieć się więcej
o doborze muzyki w stacjach radiowych. Podczas warsztatu będą poruszone m.in. takie zagadnienia, jak: na co zwracają uwagę radiowcy, jak przygotować piosenkę do emisji w radiu, czym są testy muzyczne i polska kwota.

 

 

Marcin Bąkiewiczredaktor naczelny, dyrektor programowy oraz dyrektor muzyczny Antyradia. Zawodowo związany z mediami i muzyką od 1998 roku. Swoją karierę zaczynał w studenckim radiu Afera w Poznaniu, po studiach pracował m.in. w Grupie Radiowej Agora, MTV, 4Fun Media, merlin.pl czy cdppl. W grudniu 2015 rozpoczął pracę w Antyradiu, na stanowisku dyrektora muzycznego, od 2021 roku piastuje również stanowiska redaktora naczelnego i dyrektora programowego

Lista uczestników zamknięta


Synchronizacja: wykorzystanie muzyki w branżach kreatywnych

czwartek, godz. 15:00 – 17:00
prowadząca: Agnieszka Kulczycka (Sirens)

Synchronizacja muzyki z obrazem to zagadnienie wielopłaszczyznowe. Po pierwsze jest to zadanie kreatywne, polegające na właściwym dobraniu utworu do synchronizacji. Po drugie kolejnym krokiem jest zbadanie sytuacji prawnej utworu, ustalenie warunków finansowych oraz zasad współpracy pomiędzy zainteresowanymi stronami. Na warsztacie postaramy się pokazać, jak ważnym elementem obrazu jest odpowiednie połączenie z muzyką, a także przedstawić wszystkie etapy pracy nad synchronizacją, tak aby z sukcesem zakończyć projekt.

 

Agnieszka Kulczycka – prezeska Sirens. Konsultantka muzyczna, założycielka firmy Sirens, absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku i łódzkiej Szkoły Filmowej. Z pasji do muzyki w 2006 roku założyła Konsultacje Muzyczne – obecnie Sirens – firmę, która jako pierwsza na polskim rynku połączyła usługi w zakresie konsultacji muzycznych i licencji autorskich.

Lista uczestników zamknięta

Delegaci

Marcin Bąkiewicz | Antyradio

Anna Ceynowa | ZPAV

Olga Czyżykiewicz | kreacja wideo, teledyski

Marta Górska | Grupa Foksal, książka

Błażej Grygiel | gry wideo

Agnieszka Kulczycka | Sirens Music

Mateusz Modrzejewski | Politechnika Warszawska

Łukasz Pawlak | Requiem Records

Ania Piechocka | wizażystka

Bogusław Pluta | ZPAV

Agnieszka Rapacka | koordynator Akademii Fonograficznej

Marek Staszewski | ZPAV

Alina Stasiak

Sebastian Szarata

Karolina Trębacz | stylistka

Mikołaj Wojtala | adwokat

Gwidon Wydrzyński | Mech Creativ

Organizator

Związek Producentów Audio Video (ZPAV) jest stowarzyszeniem producentów fonogramów i wideogramów muzycznych, zrzeszającym ok. 90% rynku muzycznego w Polsce. Posiada zezwolenie ministra kultury i dziedzictwa narodowego na zbiorowe zarządzanie prawami producentów fonograficznych. Od momentu powstania w 1991 r. ZPAV prowadzi działania na rzecz dynamicznego rozwoju rynku muzycznego w Polsce. Jest grupą krajową Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI), która zrzesza i reprezentuje światowy przemysł muzyczny (ponad 1400 firm w 66 krajach). ZPAV działa na forum legislacyjnym, współpracuje z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości wdziedzinie ograniczenia naruszeń praw autorskich i pokrewnych, prowadzi szerokie działania edukacyjne oraz promocyjne, wspierające rozwój rynku muzycznego, m.in. opracowuje Oficjalną Listę Sprzedaży (OLiS) oraz przyznaje wyróżnienia Złotych, Platynowych iDiamentowych Płyt.

Od 1995 r. ZPAV jest organizatorem Fryderyków – nagród muzycznych, przyznawanych przez środowisko muzyczne: muzyków, autorów, kompozytorów, producentów muzycznych, dziennikarzy i branżę fonograficzną, zrzeszonych w Akademii Fonograficznej.

Nasi partnerzy

« »