Warsztaty

Z myślą o osobach chcących rozwijać się w branży muzycznej zaplanowany został dwudniowy blok warsztatowy prowadzony przez uznanych specjalistów. Udział w warsztatach jest bezpłatny, jednak ze względu na chęć zapewnienia najwyższej jakości zajęć liczba miejsc jest ograniczona i wymaga wcześniejszych zapisów. Można ich dokonać, wysyłając e-mail na adres:

fryderykfestiwal.warsztaty@zpav.pl

W przesłanych zgłoszeniach prosimy o podawanie tytułu panelu, imieniu i nazwiska osoby zgłaszającej udział oraz danych kontaktowych (e-mail, telefon). Przyjęcie zgłoszenia będzie potwierdzane drogą e-mailową.

14.03.2020 (Sobota)

SALA 4

11:00 – 12:00 5G – rewolucja w świecie rozrywki

Wydaje się, że przemysł rozrywkowy może, a nawet powinien być jednym z pierwszych beneficjentów implementowanej właśnie i uruchamianej komercyjnie sieci 5G. Będąc przyzwyczajonym do komunikacji bezprzewodowej można pomyśleć, że obecne sieci 2G, 3G i 4G spełniają wszystkie oczekiwania i kolejne “G” nie wniesie nic nowego. Podczas spotkania spróbujemy spojrzeć w najbliższą przyszłość i opierając się na konkretnych przykładach odpowiedzieć na pytanie – dlaczego nowa sieć mocno zmieni cały przemysł rozrywkowy?

Prowadzący: Michał Majcherczak, Ericsson

Trener w sektorze teleinformatycznym, z inżynierskim wykształceniem, specjalizujący się w technologiach dostępu radiowego w sieciach 4G i 5G. Obecnie prowadzi szkolenia i warsztaty technologicznezarówno dla programistów tworzących oprogramowanie sprzętu telekomunikacyjnego, międzynarodowych operatorów jak i dla przemysłu oraz instytucji. Żyje nowymi technologiami i tym jak obecnie zmieniają ludzi, biznes i świat.


12:15 – 13:15 Produkujemy dobry polski pop! Spotkanie z Bartkiem Dziedzicem

Bartek Dziedzic – producent i kompozytor, który odpowiedzialny jest za sukcesy płyt „Składam się z ciągłych powtórzeń” (Artur Rojek), „Granda” (Brodka) czy „Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadło będzie gościem kolejnego muzycznego spotkania podczas Konferencji Fryderyk Festiwal 2020. Podczas wydarzenia Bartosz opowie o kulisach polskiego rynku wydawniczego, a także wyjaśni tajniki swojej pracy.


13:30 – 14:30 Innowacyjność w kreatywnej branży muzycznej vs. kreatywność w innowacjach…
Przyszłość promocji muzyki w czasach dystrybucji cyfrowej.

 Jak powstawał i zmieniał się rynek cyfrowej dystrybucji muzyki? Wszyscy to wiemy, ale czy potrafimy patrzeć dalej niż za horyzont odradzającej się z kryzysu branży? Czy umiemy przewidzieć co będzie jutro? Czy dzisiejsza stabilizacja to koniec rewolucji czy zapowiedź czegoś zupełnie nowego?
Celem warsztatu jest wspólne zastanowienie się nad możliwymi kierunkami rozwoju promocji muzyki w kontekście kluczowych punktów historii ostatnich 20 lat.
Spróbujemy także wspólnie poszukać najważniejszych punktów dających szanse odniesienia sukcesu.

Prowadzący:

  • Ori Avni – Podium Music. One of the leading musical producers in Israel, have a history of numerous top-one songs in the nation’s top radio stations and abroad. Avni Took part in the big break of many Israel’s best known artists and abroad. Avni also musically directed musical TV shows on the main TV stations in Israel and worked, produced and managed many events and shows in Israel and abroad. Avni has also a rich experience in App development for the Israeli entertainment industry and maintains vast connections and relations with highly influential business and media people.
  • Yossarian Malewski – International Head of Marketing & PR, Independent Digital. Od ponad 20 lat związany z komunikacją i strategią marketingową. Współtwórca kilkuset kampanii promocyjnych. Zaangażowany w tworzenie nowych konceptów produktów i usług.

 


14:45-16:15 Jak zawojować świat? Fakty i mity na temat kariery zagranicznej

Jeśli żyjemy w globalnej wiosce, to czy można od razu robić karierę na całym świecie? Czy istnieją jakieś kryteria artystyczne i biznesowe, po których można ocenić szanse eksportowe? Jak wygląda proces rozwoju międzynarodowej kariery od kuchni? Co musisz wiedzieć, umieć i posiadać, aby myśleć realistycznie o zawojowaniu światem?

Zapraszamy na warsztat Magdy Chołyst z pracowni Artist in Bloom, która zajmuje się m. in. wsparciem artystów w budowaniu strategii eksportowych, współpracując z biurami eksportu i zagranicznymi festiwalami. Uczestnicy warsztatu będą mieli możliwość poznać kluczowe procesy i mechanizmy branżowe stojące za rozwojem artystów na międzynarodowych rynkach. W części praktycznej każdy otrzyma specjalnie przygotowaną „check-listę”, która pomoże pogłębić świadomość potencjału eksportowego.

Współorganizatorzy warsztatu: Związek Artystów Wykonawców STOART oraz Biuro Music Export Poland MExP
Foto: Magda Chołyst, Logo: Artist in Bloom, STOART i MExP


SALA 1

15:00-16:30 Skuteczne praktyki na scenie podczas koncertów i festiwali – jak pracować z riderem technicznym

  1. Poznanie i wyjaśnienie pojęć scenicznych (FOH, PA, IEM, backline, risers, lightplot, itp.)
  2. Ridery – jak je przygotować, żeby zagrać dobry koncert – przykłady (technical, hospitality)
  3. Współpraca z ekipą techniczną w praktyce (backline, stagehands, stage manager, realizatorzy)
  4. Harmonogramy czyli liczymy czas – praktyka prób: linecheckvs soundcheck, praktyka koncertów
  5. Sytuacje kryzysowe: przerwanie koncertu z powodu pogody, ewakuacja sceny oraz sytuacje nietypowe
  6. Indoor vs outdoor – podstawowe różnice, korzyści i zagrożenia czyli klub festiwalowi nierówny

Prowadzący: Janek Taraszkiewicz – stage manager & stage producer m.in. Męskie Granie (2010-2019); T-Mobile Electronics Beats (2017-2019); Fryderyk Festiwal (2019); WOMEX (2018); Goodfest (2016-2019); Cudawianki (2011-2019); Orange Warsaw Festival (2015); Red Bull Music Weekender (2016).


SALA 5

11:15 – 12:45 Audience development*: teoria vs. praktyka (jazzowego) muzyka. Na miejscu i na wynos.

Na miejscu: porcja inspiracji i zderzenie dwóch perspektyw – stanu idealnego, pożądanego z zastanym, tj. rzeczywistością i codziennością muzyka.
Na wynos: zestaw pytań i narzędzi pozwalających na lepsze, strategiczne budowanie relacji z publicznością rozumianą nie tylko jako ludzie pod sceną i online, ale także festiwale, venues, promotorzy, etc.

*Czym jest audience development?
To zarówno proces, jak i podejście/filozofia, wymagająca usytuowania publiczności w sercu wszystkich działań organizacji/zespołu/artysty. Dopełniając – „audience development” to formułowanie wewnątrz tego, co chce się opowiedzieć na zewnątrz!

Prowadzący: Agata Etmanowicz, Michał Hajduk

Agata Etmanowicz: od ponad 10 lat razem z Fundacją Impact inspiruje i pomaga ludziom i organizacjom kultury odczarować codzienną pracę dzięki usytuowaniu publiczność w sercu wszystkich ich działań (zarażając radością pracy zgodnie z koncepcją „audience development”).
Z Fundacją Polska Bez Barier zajmuje się dostępnością – w każdym wymiarze i obszarze: ulic, budynków, usług, produktów, wydarzeń, ale przede wszystkim budząc wyobraźnię.
Wiernie kibicuje rugby na wózkach, przede wszystkim Warszawskiej Drużynie Rugby na Wózkach 4 Kings, której jest wolontariuszką.
Z Fabryką Sztuki w Łodzi współtworzy ART_INKUBATOR wzmacniając rozwój sektora kreatywnego międzynarodowo oraz lokalnie – poprzez wsparcie pierwszych kroków stawianych przez kreatywnych przedsiębiorców.
Ostatnio głównie „buduje publiczność” innym, ale przez wiele lat kreowała i realizowała własne działania artystyczne oraz produkowała „cudze”.

Michał Hajduk: związany profesjonalnie z muzyką od 2001 roku. Swoje doświadczenie zdobywał jako niezależny booker, organizator koncertów, manager i kurator klubów muzycznych w Warszawie i Wrocławiu. Występował także w roli managera i tour managera zespołów oraz współpracownika programowego festiwali i niezależnych wytwórni płytowych. Od 2008 stale współpracuje z Instytutem Adama Mickiewicza, gdzie pełni rolę specjalisty programowego w dziedzinie muzyki popularnej, alternatywnej i jazzowej. Odpowiedzialny za powstanie i wdrożenie wraz zespołem wieloletniej strategii dziedzinowej skupiającą się na wsparciu eksportu polskiej muzyki. W ramach projektu „Don`t Panic We’re From Poland” współorganizował kilkadziesiąt wydarzeń o profilu prezentacji showcase’owych, konferencji i wydarzeń networkingowych w kraju i zagranicą. Od 2019 roku współpracuje programowo z siedzibą Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach.


SALA 6

10:00-11:30 Czy Fryderyk zna Oskara? Warsztaty dla rodzin z dziećmi w wieku 5-7 lat

Co łączy Fryderyka z Oskarem? Fryderyk podziwia muzyków, a Oskar – filmowców, ale obaj sprawiają, że praca artystów zostaje doceniona i wyróżniona. Z okazji rozdania najważniejszych w Polsce nagród muzycznych – Fryderyków, Instytucja Filmowa „Silesia-Film” zaprasza na warsztaty poświęcone muzyce w filmie. Za pomocą samodzielnie wykonanych prostych instrumentów oraz przedmiotów codziennego użytku spróbujemy wspólnie stworzyć ścieżkę dźwiękową do animacji filmowej. Porozmawiamy też o Oskarach i innych nagrodach, które emocjonują co roku miliony ludzi na całym świecie.

Prowadzenie: Małgorzata Cekiera
Zapisy: m.cekiera@silesiafilm.com


12:00-14:00 Czy Fryderyk zna Oskara? Warsztaty dla rodzin z dziećmi w wieku 8-11 lat

Co łączy Fryderyka z Oskarem? Fryderyk podziwia muzyków, a Oskar – filmowców, ale obaj sprawiają, że praca artystów zostaje doceniona i wyróżniona. Z okazji rozdania najważniejszych w Polsce nagród muzycznych – Fryderyków, Instytucja Filmowa „Silesia-Film” zaprasza na warsztaty poświęcone muzyce w filmie. Za pomocą samodzielnie wykonanych prostych instrumentów oraz przedmiotów codziennego użytku spróbujemy wspólnie stworzyć ścieżkę dźwiękową do animacji filmowej. Porozmawiamy też o Oskarach i innych nagrodach, które emocjonują co roku miliony ludzi na całym świecie.

Prowadzenie: Małgorzata Cekiera
Zapisy: m.cekiera@silesiafilm.com

 

15.03.2020 (Niedziela)

SALA 2

10:00-12:00 RAPSZTATY

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w wyjątkowej odsłonie Śląskiej Ligi Wolnostylowej. Tym razem odbędzie się ona w ramach uroczystości tegorocznego Fryderyk Festiwal 2020 w katowickim MCK-u. Na czym polegać będzie nasze spotkanie? Na bitwach freestylowych, czyli rapowych potyczkach na poczekaniu. Uczestnicy będą między sobą rywalizować w systemie pucharowym – otrzymają od prowadzącego temat, do którego będą musieli się odnieść w jak największym stopniu podczas trzech „wejść” (raz w ciągu 45 sekund, dwa razy w ciągu 30 sekund). Liczba uczestników jest ograniczona i wynosi 25 osób – kto pierwszy ten lepszy! Na zapisanych czekają darmowe wejściówki na wieczorny Fryderyk Festiwal. Zgłoszenia (wraz z zaznaczeniem uczestnik/obserwator) wyślij na adres rapsztaty@miasto-ogrodow.eu. Do zobaczenia!

Prowadzący: Tomasz Tymin Tymiński

Tymin – sosnowiecki raper i fristajlowiec. Dwukrotny finalista Wielkiej Bitwy Warszawskiej (nieoficjalnych mistrzostw Polski), oraz zwycięzca wielu bitew na terenie całego kraju. Współautor płyt w duetach Tymin&Peus oraz Tymin x KID, kooperował z artystami takimi jak m.in. Miuosh, Zeus czy The Dumplings. Jeden z wyróżnionych w ramach akcji „Popkiller Młode Wilki”, zrzeszającej cyklicznie najbardziej obiecujących raperów z całego kraju. W roku 2017 znalazł się w niej obok takich raperów jak Reto, Bedoes, Smolasty czy Plan Be, a ich wspólny singiel osiągnął 21 milionów wyświetleń.


SALA 4

10:00-11:30 PIERWSZE KROKI W BRANŻY MUZYCZNEJ

Od czego zaczyna się profesjonalną karierę w branży muzycznej? Lepiej działać samemu, w duchu DIY, czy od razu budować team? Co jest dzisiaj kluczowym kapitałem – talent, budżet czy network? Jak wygląda proces budowania swojej publiczności? Kiedy manager muzyczny zaczyna być rzeczywiście niezbędny?

Początki bywają trudne. Pytań jest więcej niż odpowiedzi, a branża muzyczna zdaje się być skomplikowanym, nie zawsze transparentnym światem. Dodatkowo, rynek muzyczny, wraz z rozwojem technologicznym, zmienia sposoby funkcjonowania, dając tym samym nowe możliwości twórcom zaczynającym karierę. Jak więc wybrać własną ścieżkę rozwoju, kiedy nie ma jednego rozwiązania?

Zapraszamy na warsztat pracowni Artist in Bloom, który wesprze aspirujących twórców w orientacji w branżowym terenie. Uczestnicy będą mieli okazję zobaczyć spektrum możliwości rozwoju kariery na rynku muzycznym i przyjrzeć się procesom budowania świadomej obecności w branży „od środka”. Poprzez praktyczne ćwiczenia oraz interaktywną formułę każdy będzie miał okazję sprawdzić, czy ma odpowiednie zasoby na start i która droga może być tą właściwą.

Prowadzący: Magda Chołyst Artist in Bloom

Certyfikowany coach Ericsson International. Edukatorka i projektantka procesów w innowacyjnym nurcie duńskiej szkoły KaosPilots. Wykładowczyni na kierunkach artystycznych i badaczka najważniejszych kompetencji w branżach kreatywnych. Założycielka Artist in Bloom – pracowni w Warszawie i podróżującej pop-upschool. Jedna z 75 kobiet w Europie wybranych do międzynarodowego programu Keychange 2020, wspierającego „leaderki przyszłości” w branży muzycznej.


13:00-14:00 Wyciśnij social media jak cytrynę

Dowiedz się, jak w pełni wykorzystać potencjał takich serwisów jak Facebook, Instagram, Youtube czy TikTok. Poznaj najnowsze porady i ciekawostki, które pomogą Ci zwiększyć zaangażowanie fanów na Twoich profilach w mediach społecznościowych.

Prowadzący: Artur Klimczak / Social Media Manager / Kayax

Specjalista od mediów społecznościowych i marketingu ambientowego. Przez 8 lat rozwijał swoje doświadczenie zawodowe zarządzając mediami społecznościowymi Empiku i rozwijając portal muzyczny popheart.pl. Od sierpnia 2019 roku pełni funkcję Social Media Managera w Kayaxie, gdzie tworzy strategię komunikacji wytwórni i jej artystów w mediach społecznościowych. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Leona Koźmińskiego.


14:15-15:15 Fani siłą sukcesu artysty. Jak skutecznie budować swój fanbase?

Jak budować fanbase?

Budowanie lojalnej społeczności fanów jest niezbędne jeśli chcesz odnieść sukces, a przede wszystkim utrzymać swoją pozycję na rynku muzycznym. Tworzenie dobrej muzyki to nie wszystko, równie ważne są także działania marketingowe, promocyjne, mocna identyfikacja oraz interakcja z fanami. I nie mamy tu na myśli obserwujących w mediach społecznościowych, ale prawdziwie zaangażowanych fanów, prawdziwych ludzi, którzy staną za Tobą murem, będą rozpowszechniać Twoją twórczość, a także wesprą Twoje działania, wybierając Twoje płyty i przychodząc na koncerty.
Prowadzący: Mery Spolsky i Kaśka Stokłosa / marketing manager / Kayax

Mery Spolsky – Obok Mery Spolsky i jej twórczości trudno przejść obojętnie. Sama pisze teksty, zamienia je w piosenki i prowokuje… głównie do myślenia. Jej słowa są szczere i mocne, ubrane w mocne elektro-techno bity i piosenkowe melodie. Na swoim koncie ma już dwa albumy „Miło Było Pana Poznać” i „Dekalog Spolsky”, trzy nominacje do Fryderyków, kilka wyprzedanych tras, miliony odtworzeń na YouTube i serwisach streamingowych. Towarzyszą jej czarno-białe paski i oczywiście najwierniejsi fani, czyli – Ludzie Spolsky, którzy coraz liczniej przybywają na energetyczne koncerto-performance Mery.

Kaśka Stokłosa – zaczynała na studiach jako dziennikarka radiowa i prasowa oraz organizatorka wydarzeń kulturalnych. Przez 4 lata zajmowała się pijarem i niestandardowymi akcjami promocyjnymi sieci Empik. Następnie w tej samej firmie stworzyła i powołała do życia dział Content Marketingu, którym kierowała przez 2 lata. Obecnie zajmuje się marketingiem i promocją w wytwórni muzycznej Kayax. Jej specjalizacją jest content marketing, video content marketing, nowe media i innowacyjne formy dotarcia do odbiorcy. W pracy stawia na szczery, skuteczny i zwięzły przekaz.